24 Temmuz 2020 Cuma

https://eurol.com/app/uploads/2017/06/Nut_van_Additieven.jpg

Artık çevreyi ve doğayı korumalıyız. Üreticiler otomobillerin emisyon standartlarına uymasını sağlamak için en çılgın hileleri uygulamak zorunda kalıyor. Bu genellikle yağ, yakıt ve soğutma sisteminin kirlenmesine yol açıyor ve hatta motorda maliyetli hasarlara neden olabiliyor. Eurol bunu öngörerek ve maliyetli onarımları engellemek için bir katkı programı sunuyor.

EGR (Egzoz Gazı Devridaimi) ve katalizörler artık sıradan donanımlar haline geldi. Seksenli yıllarda direk enjeksiyon, benzinli motorlarda karbüratörlerin rolünü üstlendi, ancak bu yalnızca daha olumlu bir etki ile sonuçlanmadı. Enjektörler, özellikle sıcak bir yanma odasına yerleştirildiklerinde, meme delikleri daha küçük olduğu için artık kirliliğe karşı daha duyarlı hale geldiler. Mevcut yakıtın kalitesizliği bunu daha da kötüleştiriyor. Benzinin yaşlanmasının hızlandığını hesaba katmalı ve dolayısıyla yakıt pompalarında, kanallarda ve enjektörlerde tıkanmalara neden olan karbon birikintilerinin oluşmasını önlemeliyiz.

Kurum ile tıkanmış siyah EGR valfi

Direk enjeksiyon, yüksek enjeksiyon basınçlarına sahip bir common-rail teknolojisi ve hızlı kumandalı solenoid valfli enjektörlerin ve hatta yanma zamanı başına birden çok kez enjekte edebilen piezoelektrik enjektörlerin uygulanmasıyla dizel dünyasında gelişmeler arttı. Yine burada EGR'yi ve ayrıca dizel partikül filtresini görüyoruz. Benzinde olduğu gibi, dizel yakıt sistemlerinde motorun erken kirlenmesine neden olan daha yüksek oranda biyo bileşen içeriyor. Dizel partikül filtresi, ancak anında rejenerasyon yapılırsa düzgün çalışabilir; bu ise, sürücü çok fazla kısa mesafe kullanım yaparsa her zaman mümkün değildir. Tıkanmalar ve kurumla tıkanmış bir EGR valfi de bu problemlere ilave olur.

Uzayan bakım aralıkları

Motor çalıştığında süpaplar yanma odalarından yağ parçacıklarını toplar. Artık geçmişte olduğundan çok daha iyi yağlayıcılar satılsa da, genellikle yağın erken "yıpranmasına ve eskimesine" ve kir emici katkıların doygunluğuna neden olan daha uzun bakım aralıkları ile birleştirilirler. Kir ve karbon birikintilerinin oluşması turbo hasarına ve sıkışmış hidrolik iticilere neden olabilir.

En iyi katkı ürünleri

Bir sürücü olarak sorunsuz bir şekilde araç kullanmak istiyorsanız, yukarıda belirtilen turbu, dizel partikül filtresi, katalizatör gibi hassas parçaların arızalanması daha pahalı onarımlara yol açacaktır. Bununla birlikte, öncelikle uygun fiyatlı alternatiflere, yani katkılara, bu tür problemlerin ortaya çıkmasını önlemek veya iyileştirmek için motor yağlarına eklediğiniz katkılara bakmak faydalı olacaktır. Eurol'un Ar-Ge departmanı, mevcut kirliliği azaltan ve tortuları, yapışmaları ve sızıntıları ortadan kaldıran katkılar geliştirmeyi başardı. Ayrıca, etkiler de önleyici niteliktedir. Yıkamalarımız herhangi bir çözücü içermez, bu da yağlama özelliklerinin korunmasını sağlar. Yakıt katkı maddeleri ayrıca yüksek konsantrasyonda aromatik maddeler içermez ve contaların hasar görmesini önler.

Tamamlanmamış yanma

Kirli bir benzin sisteminde zayıf bir yakıt atomizasyonu ve enjektör memelerinin yanlış enjekte etmesi, eksik yanmaya yol açacak ve bu da daha yüksek yakıt tüketimine ve emisyonlara bağlı olarak güç kaybına neden olacaktır. Araç sahibi, benzin deposunu doldururken Eurol Benzin Enjeksiyon Temizleyici veya Eurol Benzin Sistem Temizleyici gibi özel bir temizlik maddesi ekleyerek bu durumu düzeltebilir. Bu ürünler enjektörleri, yakıt sistemini, yanma odasını ve EGR'yi temizleyecektir; EGR sistemi için ayrıca bir Eurol katkımız da var. Eurol Benzin Power, yakıtı daha yüksek bir kalite seviyesine yükselten bir benzin güçlendiricidir.

DPF temizleyici

Dizel sistemler için, Eurol Dizel Enjeksiyon Temizleyici ve Eurol Dizel Sistem Temizleyici gibi enjektörlerle (kurum tarafından tıkanmış ve hasar görmüş) bir yakıt sistemini temizlemek için önleyici olarak çalışan temizlik maddeleri de vardır. Partikül filtrelerinde, toplanan parçacıkların yanmasını sağlamak için arada bir yenilenmesi gereken belirli sorunlar ortaya çıkar. Bu işlem, yüksek bir egzoz sıcaklığı gerektirir ve bu, araç çoğunlukla kısa mesafelerde kullanılıyorsa bu genellikle elde edilemez. Bir DPF temizleyici, yanma sıcaklığını 600'den 400 dereceye düşürebilir, böylece rejenerasyon daha erken gerçekleşebilir.

Pahalı parçada hasar

Motor yağı, kiri etkili bir şekilde çıkaran maddeler gibi zaten önemli katkı maddeleri içerir. Daha eski motorlarda kirlilik çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir, ancak daha yeni motorlar bile hassas görünmektedir. Dahası, birçok sürücü kısa yolculuklar yapar, bu nedenle yağdaki eriyikler etkili bir şekilde çalışma fırsatı bulamaz ve bu da yüksek gerilimli parçalarda (piston segmanları, turbo yatakları) karbon birikmesine neden olur. Kir parçacıkları sadece yağ kanalları gibi daha soğuk parçalara yapışır. Zamanla bu bir türboşarja, siyah tortuya ve yağ tüketimine neden olacaktır. Ayrıca piston segmanlarında karbon birikintisine neden olacaktır. EGR ve partikül filtreleri oldukça kirlenecektir.

Motor yıkama

Sorunu kaynağında çözmek için, motorun Eurol Motor Yıkama gibi bir ürünle durulanması ve ardından yağ ve yağ filtresinin değiştirilmesi önerilir. Bu, piston segmanlarını, turbo ve hidrolik iticilere yağ girişini ve yağ çıkışını canlandırır. Sertleşmiş contalar, örneğin yağ keçeleri, uzun vadede yağ sızıntısına yol açacaktır. Eurol Motor Kaçak Önleyici gibi bir ürünle tekrar esnek hale getirilebilirler. Yağlama maddesinin yüksek sıcaklıklarda viskozitesini artırmak veya yağlama filmini güçlendirmek için katkı maddeleri de vardır. Manuel veya otomatik bir şanzımanı temizlemek, sızıntıları önlemek ve yağın performansını artırmak için ürünler de satın alabilirsiniz.

Soğutma Sistemi

Modern motorlarda yüksek ısı üretimi ve sınırlı montaj alanı, dolayısıyla daha az kapasite kombinasyonu nedeniyle soğutma sisteminden günümüzün talepleri yüksektir. Sonuç olarak soğutma sistemi, soğutucunun fabrika standartlarına göre genellikle iki yılda bir zamanında değiştirilmesi gibi özel bir ilgiyi hak etmektedir. Yağ gibi, soğutma sıvısı da korozyon önleyici eriyikler gibi çabuk bozulan katkı maddeleri içerir. Bu, sonuçta çok fazla birikintiye ve dolayısıyla soğutma sisteminin veriminin düşmesine neden olur. Eurol Radyatör Temizleyici gibi bir ürün daha sonra temizleyici bir etki sağlar. Küçük sızıntılar, örneğin Eurol Radyatör Kaçak Önleyici ile çözülebilir.

Katkı Seçici

Sonuç olarak, kaputun altındaki sorunları önleyebilecek veya düzeltebilecek birçok katkı maddemiz var. Katkı maddeleri danışmanlarımız ve destek ekibimize 0232 43584 83 nolu telefondan ulaşabilir info@eurol.com.tr  adresine mail göndererek dilediğiniz konuda destek alabilirsiniz.

“Eurol katkılarıyla hissedilir fark”

Giderek daha fazla otomotiv profesyoneli Eurol katkı serisini kullanıyor. Siddeburen'deki araba tamircisi Harry Kuper: "Temizlik ve önleyici koruma, bizim için her şey bu. Örneğin, her bakım hizmetinde Eurol Dizel Sistem Temizleyici kullanıyoruz. Eurol katkı maddelerinin işleyişinden çok memnunuz. Müşteri de önemli bir farkı hissediyor ve bizim için en önemli şey bu. "

Kaynak: Start Auto Sports Magazine

Yorumunu bırak